De Pressie

Weinig dingen zijn leuker dan hele leuke dingen, en laat De Pressie nou net in die categorie vallen. Sapperdeflap, wat knalde deze band van het podium tijdens de First Timers-avond in VERA recentelijk. Niks gaf weg dat we het hun eerste optreden was, integendeel. Met het motto ‘liever een kwartier te kort dan vijf minuten te lang’ speelde de band de toegestane 20 minuten niet eens vol, maar gaf er na 12 minuten al de brui aan. De opgestoken hand van stagemanager Hugo werd hoofdschuddend beantwoord, ‘neuh, zo is het wel prima toch?’. En meer dan prima was het.

Het publiek wilde meer, ik wilde meer, de band, rechtstreeks van een zolder in Doezum gerold, had misschien wel niet eens meer. Daarom extra blij dat we in Winsum onverwacht in de herhaling gaan. Snelle punkige rockliedjes waarin soms TJOEKETJOEKETJOEKE (trein) wordt gezongen of waarin je heel hard mee kunt schreeuwen dat je ook een lekkere meid bent. En wie wil dat nou niet. Mensen die niet van leuke dingen houden misschien, maar dat zijn wij niet. Wees op tijd, want voor je het weet ben je te laat. |Ralf